Nyár elején Magyarországon is elérhetővé vált a Shopping-hirdetés, ez a Google termék-összehasonlító hirdetési formátuma, ami különböző webshopok ajánlatait összeveti a Google keresési találatai között.
Az új hirdetésforma elsőként abban különbözik a szöveges hirdetésektől, hogy a leendő vevőnek egy adott termékre a legjobb ajánlatokat mutatja meg termékfotóval, árral, leírással, ugyanakkor a konkurencia releváns webshophirdetéseit is felsorakoztatva. Találatkor a Google több szempontot is figyelembe vesz a hirdetések sorrendjének kialakításakor. Egyik ilyen szempont, hogy mely üzlet kínálja a legjobb áron az adott terméket, de az elsők közé kerüléshez hozzásegít a szakszerű beállítás, precíz termékadat-kitöltés is!
Miért ne maradjon ki belőle?
A Shopping-hirdetések fel fogják pörgetni a piacot, hatalmas változásokat generálva egy-egy szegmensben. Nemzetközi adatok szerint akár harmadával jobb eredményeket lehet elérni a Shopping-kampányokkal, mint a hagyományos hirdetésekkel, de a keresések forgalmának háromnegyedét is átvehetik majd a Shopping-hirdetések.
Egyik legnagyobb előnyét érdemes kiemelnünk, hogy megjelenhet egy feltűnő, képes hirdetéssel, amikor a termékét kulcsszavakkal keresik.
Az újítás a nagy szereplőknek fog leginkább kedvezni Magyarországon, akik ismert márkákkal, jó árakkal és profi marketingstratégiával uralják a piacot. A kisebb, kevésbé ismert cégek könnyen elveszthetnek a nagyok versenyében, számukra az egyedi kreatív megoldások, a piaci rések adhatnak területet.
Jelenleg 30 országban működnek Shopping-hirdetések, a legnagyobb külföldi piacokon e hirdetésformák legelőször 2012-ben kerültek bevezetésre, a hazai és más uniós országon belüli elindulását versenyjogi akadályok lassították. A szomszédos országokra célzó vállalkozásoknak jó hír, hogy Magyarországgal párhuzamosan a szolgáltatás Romániában és Szlovákiában is elindult.
Vegye igénybe szakmai segítségünket, bízza ránk Google Shopping, Facebook, Google Ads, Instagram kampányai, hirdetései kezelését!
Még több szakmai cikk: Marketing Kalkulátor