A legtöbb ügyfél végül a fizikai üzletben köt ki, ha vásárolni szeretne: a statisztikák szerint a vásárlók 61% -a szívesebben választ olyan cégeket, akik rendelkeznek fizikai üzlettel is, mint az olyanokat, akiknek kizárólag webshopja van. A vállalkozásoknak érdemes figyelembe venniük a reklámok offline hatását is, annak érdekében, hogy továbbra is sikeresen tudják folytatni az ’omnichannel’ stratégiát online területen. (Az ’omnichannel’ stratégia lényegét már kifejtettük egy korábbi cikkünkben.)

Ennek kivitelezéséhez érdemes folyamatosan figyelni a Google Ads kimutatásait az oldalak látogatottságáról, valamint arról, hogy az online látogatók milyen arányban keresik fel fizikálisan is az üzletet. Bár a Google csak azoktól a felhasználóktól gyűjt adatokat, akik engedélyezték az eszköz által mentett tartózkodási hely előzményeinek a tárolását, és ezeket az adatokat is anonimizálva, számokban kifejezve mutatja meg a Google a hirdetések kezelőinek, mégis hasznos információkhoz juthatunk ezáltal.

Ahhoz, hogy segítse a Google a hirdetések hatékonyságának növelését, két új eszközt is bevezetnek: az adatközpontú hozzárendelést és az intelligens ajánlattételt, mely a gépi tanulást hívja segítségül ahhoz, hogy növelni tudja a teljesítményt.

De mi az adatközpontú hozzárendelés szerepe mindebben? A hagyományos konverziómérés úgy működött, hogy a konverziót megelőző utolsó kattintást kapó hirdetéshez lett hozzárendelve a konverzió. Ez azonban nem ad teljes képet, mivel sok esetben egy-egy konverzió létrejötte ennél hosszabb folyamat. Az adatközpontú hozzárendelés azt vizsgálja, hogy egy felhasználó milyen folyamaton keresztül jutott el végül például a vásárláshoz és a konverziót ahhoz a hirdetéshez és kulcsszóhoz rendeli, amelyik a legnagyobb mértékben járult hozzá a konverzió megvalósulásához.

Ennek kiderítését a keresési eredmények alapján le lehet szűrni – most már. Ebben segít ugyanis az adatközpontú hozzárendelés. Ez az új eszköz a korábbi konverziós adatok alapján számítja ki, hogy mely „útvonalon” jutottak el a vásárló ügyfelek az oldalra, azaz hogy mely kulcsszavak, Google Ads hirdetések, hirdetési csoportok, illetve kampányok voltak a leginkább hatással a kampány sikerére. Ennek használatával nem kell találgatni a későbbiekben, azaz céltudatosabban építhetjük tovább a sikeresnek bizonyult kampányokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingkalkulator.blog.hu/api/trackback/id/tr815221782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása