2013.05.17. 12:13
Az olcsó prémiumhirdetés kulisszatitka
A vállalkozások számára mind presztízs szempontjából, mind minőségi ügyfelek szerzésének a céljából nagyon hasznos lehet a közkedvelt, nagy látogatottságú, minőségi portálokon való hirdetés.
Ha azonban megnézzük ezeknek az oldalaknak a médiaajánlatát, akkor azt láthatjuk, hogy a legolcsóbb hirdetés-elhelyezés is 500.000 Ft/hét felett kezdődik. A legtöbb helyen komolyabb megrendelés esetén 10-20 % kedvezményt lehet nyerni, de még így is elég borsos ár ez. Van azonban egy legális marketing technika, amellyel ennek az árnak a töredékéért hirdethetünk az adott portálon.
A kulisszatitok
A prémium hirdetési felületekkel rendelkező weboldalaknak szinte mindegyike működtet az oldalán CPC (kattintásonkénti fizetés) alapú hirdetési rendszert (pl. Google Adwords). Ha ismerjük az adott hirdetési rendszernek a működését, akkor azon keresztül töredékét kell csak fizetnünk a hirdetésért, mintha közvetlenül hirdetnénk a népszerű honlapon.
Példaként az egyik nagy presztízsű gazdasági portál adatait vegyük alapul.
Heti oldalletöltés: kb. 750.000
A legolcsóbb hirdetési felület: 515.000 Ft+áfa/hét
Tapasztalatok szerint egy jobb CTR (átkattintási arány): kb. 0,3 %, azaz kb. 2250 látogató fog jönni az oldalunkra.
Ha ugyanezen az oldalon a Google Adwords segítségével hirdetünk, akkor ugyanúgy 750.000 hirdetés-megjelenés után fog kb. 2250 látogató jönni az oldalra, de itt egy kattintásért kb. 85 Ft-ot kell fizetnünk. Így a 2250 látogató esetén 191.250 Ft-ot fogunk fizetni, ami töredéke, vagyis kevesebb, mint 40%-a annak, amit akkor fizetnénk, ha közvetlenül hirdetnénk az adott portálon.*
A CPC alapú hirdetési rendszer további előnye, hogy akkor is hirdethetünk, ha csak kisebb összeget (pl. 50.000 Ft-ot) szánunk a hirdetésre. Ebben az esetben természetesen az oldalunkra érkező potenciális ügyfelek száma is kevesebb lesz.
A fent leírt megoldás hasznos azoknak, akik kevesebb pénzért szeretnének prémium oldalakon hirdetni, de hasznos azoknak is, akik egy adott hirdetési keretből a lehető legtöbbet szeretnék kihozni.
*Ez a számítás egy ideálisan beállított (működő) Adwords kampány adatait tartalmazza. Ha valaki még nem elég jártas a Google Adwords hirdetések optimális beállításaival kapcsolatosan, akkor ez a költség jóval magasabb is lehet. Ebben az esetben viszont hasznos lehet egy Google Adwords szakértőt megbízni a kampány kezelésével, aki egy kisebb megbízási díjért optimálisan le tudja futtatni a hirdetési kampányt, vagy érdemes lehet egy Google Adwords tanfolyamon részt venni. A Google Adwords szakértő díjával együtt is töredékébe fog kerülni a hirdetés, mintha közvetlenül a portál díjszabása szerint hirdetnénk.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
blckrainbow 2013.05.18. 16:35:20
Marketingkalkulátor · http://marketingkalkulator.blog.hu/ 2013.05.18. 16:45:57
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.05.18. 16:46:11
- a kedvezmények mértéke ha ügyesen vásárlunk nem 10-20%, hanem akár a duplája is lehet (sőt).
- nem mindegy, hogy szöveges hirdetést használunk vagy bannert, előbbi inkább direct response, utóbbi inkább brand kampányokhoz való, vagyis a kampánycél nagyban meghatározza, milyen kreatív megoldás kell.
- prémium oldalon belül is van prémium felület és kevésbé prémium felület. A ppc-k az utóbbi helyeken vannak.
Összességében igaza van a posztnak, ha a cél a forgalom terelése, és nincs igaza, ha a cél a brand erősítése (VAGY forgalom terelése nem online üzletekbe). Az online marketing szerencsére egy kicsit összetettebb dolog, sok pénz kidobását megspórolhatjuk előzetes tervezéssel.
Marketingkalkulátor · http://marketingkalkulator.blog.hu/ 2013.05.18. 17:00:30
Teljesen mindegy, hogy szöveges hirdetést vagy bannert használunk. Az Adwords segítségével ugyanis bannert, sőt akár videóba ágyazott hirdetést is lehet alkalmazni.
A prémium oldalak nagy részén teljesen vegyesen vannak elhelyezve a prémium felületek és az Adwords felületek. Olyannal is találkoztam, hogy a nyitóoldal legfelső felülete, a leginkább feltűnő hely Adwords volt.
Emellett vannak olyan nagy látogatottságú portálok, ahol amíg nincs kiadva egy hirdetési felület, addig külső CPC szolgáltató hirdetései futnak azon a helyen. Ha jön egy megrendelő, akkor lecserélik a CPC hirdetést a megrendelő hirdetésére.
Népszerű portálokon 20%-nál nagyobb kedvezményt csak nagyobb volumenű megrendelés esetén lehet elérni, de ez a lehetőség a hirdetők nagy része számára nem elérhető, inkább a multik tudnak vele élni. Én a cikkben inkább azt kívántam feltárni, hogyan lehetséges egy kis-, közép-, és nagyvállalat számára is elérhető árúvá tenni a prémium hirdetéseket.
Emellett köszönöm, hogy részben igazat adsz nekem. :)